Omplantning

I dag havde vi generationsgudstjeneste i min kirke. Det handlede om Grøn kirke, planter og blomster.
Der var en gartner på besøg, som fortalte om hvordan man ind imellem må skære grene af træer for at de kan forblive gode og raske, og det har fået mig til at tænke på omplantning.
Da jeg blev socialrådgiver fik jeg en plante af en venindes forældre, og den lever stadig, men har brug for lidt mere plads for at kunne gro og udvikle sig, så den skal jeg snart have plantet om.
Min situation er jo ikke så anderledes. Jeg skal også "pottes om" for at komme videre i mit liv.
Når man skal omplante en blomst, kan rødderne godt sidde lidt fast i potten, og det kan være svært at få dem til at slippe. I sidste ende er det bedste for rødderne dog at få mere plads at udfolde sig på. Jeg glæder mig til at udfordre og udfolde mig et helt nyt sted, men mine rødder, mit hjerte er jo stadig i Danmark, og det bliver måske lidt svært at få det "ud af potten".
Lige nu suger mine rødder al den næring de kan få ud af min gamle jord, inden de skal over i den nye jord.
I morgen skal jeg f.eks. med miniroomien i Zoo en sidste gang inden jeg rejser, og det bliver dejligt med sådan en tøsetur. Det glæder jeg mig til.
Knus fra K

Kommentarer

Populære opslag