Weekend i familiens skød

Jeg sidder stille og roligt i mine forældres stue og hækler (eller, blogger jo godt nok lige nu, men I forstår) mens min mor ser noget tysk fjernsyn og far rydder op efter den spontane frokost, som det blev til i dag, hvor mine forældre inviterede min moster og et vennepar med hjem efter kirke.

Det var mig der prædikede i Vejle i dag, og efter at jeg, de sidste par gange jeg har været hjemme har været hurtigt ind og ud og nærmest kun har overnattet hos mine forældre, fandt jeg (tog jeg) tid til at tilbringe weekenden hos mine forældre. Det har været godt. Vi fik besøgt min mors moster i går og har brugt tid på at snakke og hygge og bare være sammen. Det er rart og tiltrængt. Og jeg er sikker på at det er godt for mig og har ladet mig op til den kommende uge, så jeg er klar når den lille blå bil igen kører mod Århus i aften.

Det der familietid er altså en dejlig ting. Både med den familie jeg er givet og den familie jeg har tilvalgt.

Nå jeg må hellere komme tilbage til hækletøjet, og de beskeder der er rullet ind, mens jeg har skrevet. Det er vist hverdagen der så småt banker på og gør mig klar til næste uge.

God søndag.

Kommentarer

Populære opslag