Et års update

For et år siden, den 13/3 2019 gik jeg i behandling. Jeg var så ked af min hud! Brugte en masse makeup for at dække den til, og ville generelt bare gerne ligne en kvinde midt i trediverne i stedet for en teenager i huden. Og så gjorde alle mine bumser jo også ondt. Det var bare træls og ubehageligt.
Så jeg gik til lægen, uden større håb end at hun ville sætte mig på p-piller, sådan som jeg tidligere har prøvet det.
Det gjorde hun ikke! Hun tog det i stedet mere alvorligt og satte mig på en skrap antibiotikakur og smed noget salve med i købet, og en henvisning til hudlæge.
Så jeg gik hjem, tog dette billede af mig selv, og gik i gang med behandlingen.


Allerede efter en uge kunne jeg se og mærke en forskel. Faktisk havde jeg en periode hvor jeg hele tiden gik rundt og rørte ved mit ansigt, for min hud var så glat! Og mit makeupforbrug faldt drastisk. 

I efteråret kom jeg så til hudlæge som forøgede medicinen, idet den kur min egen læge havde sat mig på, ikke hjalp i længden. Senere smed hun også noget laserbehandling i, som jeg har et par gange tilbage af. 

Med medicin og laser ser jeg nu sådan her ud


Jeg synes at der er sket en kæmpe forskel. Særligt på næseroden og mine kinder. 

Jeg havde helt ærligt glemt hvor slemt det var, og hvorfor jeg var så ked af det, så da jeg så mit billede fra sidste år, blev jeg lidt chokeret. 

Jeg er min læge evigt taknemmelig for at hun tog mig alvorlig, og min hudlæge for at hun er gået all-in for det har betydet meget for mit velvære og min selvtillid. 

Min pointe med dette indlæg er nok en opfordring til at gå til læge, hvis man har noget som man er flov over eller ked af. At være ærlig omkring at nogle ting er ok når man er ung, men, som min læge sagde, som gerne skulle gå over når man begynder at være voksen. 

Rigtig god weekend til dig derude. 

Kommentarer

Populære opslag