Onsdag er kordag

Onsdag er kordag. Sådan har det været i snart 2 år nu. For tiden foregår det dog via zoom og facebook live. Det er selvfølgelig ikke ideelt, og i dag var vi nok alle en smule trætte, men det er alligevel en af ugens højdepunkter. Jeg er så glad og taknemmelig for at vores kormor og pianist kører ind i kirken hver onsdag og spiller og synger for og med os. For det giver energi at komme op og bruge kroppen og synge. Og det giver noget særligt til sjælen at synge de sange som vi synger og at se mine korvenner, om end gennem en skærm.

Jeg er meget glad for musik, og spiller selv lidt, sådan for sjov. Musik giver mig ro, glæde og gør mig veltilpas. Sangtekster giver mig stof til eftertanke, det taler til både mit hjerte og min hjerne. Og det at jeg fast kan få et musikboost, selv i disse covidtider, er en velsignelse.

Hvad giver dig energi og ro i sjælen?

Kommentarer

Populære opslag