At dulle sig op i coronatider og podcastanbefaling.

Når dagene lidt går slag i slag uden at man ser folk, kan man (jeg) godt lidt falde i den fælde at jeg ikke gør noget ud af mig selv. Der er i hvert fald gået en del dage uden at mit hår er blevet sat op eller jeg har gjort lidt ud af mig selv, og det begynder jeg at kunne mærke. Så i formiddags, da jeg var færdig med mit rengøringsjob, gik jeg i bad, tog makeup på og fandt lidt fiksere tøj frem end den striktrøje jeg har siddet i de sidste par dage. Og nu sidder jeg så på "kontoret" og føler mig godt til mode og klar til resten af dagens opgaver, som bl.a. indebærer et par zoommøder.
Jeg kan mærke at det gør noget godt for mig at dulle mig lidt op ind imellem. At det er rart at gøre noget ud af sig selv, også selvom der ikke er andre der ser det. Den følelse skal jeg vist prøve at holde lidt fast i mens vi stadig er i lockdown.

Og så til anbefalingen. Jeg prøvede på et tidspunkt at høre en lydbog mens jeg gjorde rent, men må indrømme at det med lydbøger ikke rigtig er mig. Jeg skal have den fysisk i hånden, som en bog. E-bøger er af samme grund heller ikke noget der fungerer for mig, fordi det at læse, for mig, åbenbart er en oplevelse med alle mine sanser; duften af bogen, tyngden af den, følelsen af papiret i mine hænder osv. Så jeg er ikke kommet på podcastbølgen før nu, fordi jeg tænkte at det ville være det samme som en lydbog (jeg er så langt bagud, I know!). Jeg er startet med Cecilie Rubini og Rachel Rukovs podcast "Voksen ABC", som jeg totalt er faldet for. De taler i hvert afsnit om et bogstav og ord der starter med det bogstav, og det fungerer så godt. Så når jeg render rundt og vasker gange, er det med de to dejlige damer i ørerne. Det er helt klart et godt sted at starte sin podcastlytning, hvis man, som mig, ikke er helt up to date med den slags ting. Så ind og giv den et lyt.

Rigtig god mandag til dig.

Kommentarer

Populære opslag