Hudsult

Jeg lærte et nyt ord for nylig: Hudsult.
I denne tid hvor jeg ikke er sammen med nogle af de mennesker jeg normalt krammer, kan jeg virkelig godt savne fysisk nærvær.
Jeg var hjemme hos mine forældre i weekenden for at fejre min fars fødselsdag. Da mine forældre er pensionister og både min bror og jeg er sendt hjem fra hhv arbejde og uni, kunne det godt lade sig gøre at mødes. Og jeg har virkelig krammet på dem alle sammen i en sådan grad at jeg ind imellem måtte stoppe mig selv for ikke at være for meget.
Det er simpelthen kommet bag på mig hvor meget jeg savner at mærke mennesker. Jeg ved godt at det kun er for en (forholdsvis) kort tid endnu, men jeg glæder mig simpelthen så meget til at kunne give mine venner et ordentligt kram. Til at mærke et andet menneske være nær mig med den varme og følelse som man får fra folk, når man krammer.

I ekstreme situationer lærer man noget om sig selv. Og denne tid har helt klart lært mig at jeg:
1. sætter pris på kompetent og tydelig ledelse, som den vores regering fører i denne tid og
2. har brug for at være social og sammen med mennesker i høj grad, også selvom jeg er introvert. Det vidste jeg nok egentlig godt, men det er bare blevet noget tydeligere i den seneste tid.

Hvad mon du har lært i løbet af de seneste par uger?

Kommentarer

Populære opslag