Langfredag

På denne langfredag, som jo i år er helt anderledes end normalt pga covid, har jeg haft denne sang på hjernen hele dagen: 
Nu kommer fuglene igen
Og lyset vælter pludselig ind
Det kommer gennem gennem alle sprækker, lyse nætter er tilbage

Jeg oplever ofte at ting kommer til mig i sange. Det kan både være når jeg har brug for opmuntring, ro eller bare som et udtryk for min sindsstemning, hvilket var følelsen i dag. 

Mine forældre og jeg kørte til Hvidesande og hyggede os med medbragt frokost, is fra den lokale isbar og dejligt vejr. Og under hele dagen nynnede jeg med jævne mellemrum: nu kommer fuglene igen. For ligesom vi langfredag ser frem mod påskedag, i troen på at Jesus overvinder døden, så ser jeg nu også frem til og tror på at lyset kommer tilbage og vi som samfund lander på benene igen ovenpå covid inden alt for lang tid. 

Sangen er smuk og teksten er skøn. Så jeg vil gerne ønske dig god påske med dr’s pigekor og deres version af sangen

Kommentarer

Populære opslag