Lidt om saunaer

Jeg har været i svømmehallen i dag. Det var super lækkert at være i vandet og jeg er sikkert kvæstet i morgen.

I Sverige går man jo en del i sauna og selvfølgelig er der op til flere saunaer i omklædningsrummet. Jeg kan huske at jeg som lille godt kunne være i sauna i fem minutter eller noget lignende. Sådan er det ikke i Sverige. Jeg har aldrig set så mange børn tilbringe så lang tid i en sauna. I øvrigt lærte jeg et nyt ord i dag. Når man går i sauna (badstu på svensk) så bastar man. Det er lidt fedt at man kan gøre sauna til et udsagnsord.

I morgen prøver vi at svømme lidt igen.

Håber du får en god søndag


- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

  1. Man kan også sige, at man "badar bastu" - under alle omstændigheder er det dejligt! Og sundt!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag