Ferietid

Egentlig burde jeg være i gang med at rydde op i lejligheden. Den har længe set ud som noget der var løgn, og da Lækkermåsen har fødselsdag i morgen og jeg har lovet at lave god mad skal jeg nok prøve at finde ned til spisebordet inden da, samt fjerne de nullermænd der snart er så store at de burde betale husleje.

I stedet for at svinge kosten sidder jeg på altanen og lytter til nogle naboer diskutere, spiller spil på telefonen og læser Harry Potter. Men jeg skal nok komme i gang...om lidt.

Lige nu vil jeg bare have et lille øjeblik hvor jeg nyder at være til og nyder mit liv. For i morgen skal der fejres...en lille smule. Jeg elsker at fejre andre folks fødselsdage, jubilæer mm. Det er så hyggeligt. Da jeg stadig boede i Odense med Pernille og Lærke var fødselsdage noget helt specielt. Jeg husker særligt sidste år hvor Lærke og jeg var ude for at købe ind til Pernilles fødselsdag, og Lærke var med til at dække bord. At se denne lille poges glæde over at fejre hendes mors fødselsdag var noget helt specielt. Eller til min fødselsdag sidste år hvor jeg fik at vide at "der er gave og du skal pakke op". Hvorefter hun satte sig på mit skød og hjalp med at pakke gaver op. Det var så hyggeligt. Jeg har været heldig at vokse op i en familie hvor fødselsdag var noget dejligt og denne sommer blev jeg selv fejret af forældrene og fik lov at fejre min mor med flag og gavebord. Det nød jeg meget. I morgen er det så Lækkermåsens tur, og jeg håber at han vil nyde det lige så meget som jeg gør.

Hvordan ser dine fødselsdage ud?



- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populære opslag