Kvinder er fra Venus og mænd er fra Mars

Det er en påstand man tit render ind i, og jeg er tilbøjelig til at være enig i dette.
Hvorfor kommer jeg pludselig til at tænke på det nu? Jo, heroppe har der været et fantastisk vejr, og himlen har været så klar at man bl.a. har kunne se Venus lyse meget klart. Min nabo er meget interesseret i at se på stjerner og har flere stjernekikkerter. I går fik jeg lov til at se Venus gennem en af hans kikkerter, og det var en meget special oplevelse at se denne eksplosion af lys og forskellige farver. Det var meget smukt.

Hverdagen har efterhånden fundet sin rette gang her, og dermed ser jeg også tydeligt nogle af de ting jeg savner fra Danmark. Jeg har hele tiden været forberedt på at der ville være nogle ting jeg ville savne indtil jeg fik dem erstattet heroppe, men det er først nu at jeg rigtig er blevet opmærksom på hvor meget jeg savner det. Og med "det" mener jeg kvindeligt selskab. Misforstå mig nu endelig ikke, det er nogle søde gutter der er heroppe, men til tider må jeg indrømme at det føles som om de er fra Mars. Nogle gange har jeg bare ikke styr på hvad de taler om, ud over at det kan findes under overskriften "computerspil". Det er en ny verden for mig, og ind imellem føler jeg mig lidt hægtet af.

Jeg savner cafe- og byture med veninderne, tøsesnak og nogen at se tøsefilm med. I aften kommer der f.eks. Bodyguard, men jeg kan ikke ligefrem se gutterne komme hjem til mig for at se den ;o)

Jeg er blevet opmærksom på hvor vigtigt det er for mig at få et socialt liv udenfor arbejdet, så jeg også kan få mine feminine sider luftet lidt, så nu skal jeg i tænkeboks for at finde ud af hvor det kan ske henne. Selvfølgelig kan det komme via koret, men jeg tror også at jeg skal finde andre måder. Det skal nok komme, det plejer det at gøre, men lige nu savner jeg altså mine piger....

Iøvrigt har jeg af andre ting her i dag fået talt alle mine bøger. Det kom op på 454 stk. Hertil kommer div. sang- og nodehæfter og kogebøger. Nogle af alle disse bøger er selvfølgelig lærebøger og ordbøger, men langt størstedelen er skønlitteratur. Jeg var godt klar over at jeg har mange bøger og at jeg er god til at samle til huse. På det punkt ligner jeg vist min Onkel Bill, som også havde mange bøger, nogle af hvilke jeg har arvet. Igen kan jeg her se en forskel på mig og drengene heroppe; bøger er ikke det der præger billedet hos dem...til gengæld er mit fjernsyn jo nærmest ikke stort nok til at få titlen "en skærm". Men sådan er der jo så meget. Jeg er jo heldig at drengene er gode til at tage mig med i fællesskabet, trods vores forskelle.

Håber at I alle får en god weekend.
K

Kommentarer

Populære opslag