Jeg snotter, derfor er jeg

Jeg er blevet syg. Tingene går lidt stærkt for tiden, og så lukker kroppen ned. Så nu hoster og snotter jeg, som i så meget at jeg lige er kommet igennem en hel æske kleenex som ligger i en sort affaldspose ved siden af mig. Og jeg kan ikke overskue at gå ned i Fakta og købe en ny. Men toiletpapir dur vel også, om end det gør næsen mere rød end den er i forvejen. Skulle nogen have brug for en til at lege Rudolf eller baglygte, kan jeg godt melde mig frivilligt. Næsen er der i hvert fald.
Nå, men jeg satser på at være i omdrejninger i morgen igen, skal bare lige sove lidt, eller ligge under dynen og se en film eller noget, og så må det være nok med det sygdomspjat.
I det mindste kan jeg mærke min krop, så jeg ved at der er liv, så længe lungerne bliver på deres plads, trods alle forsøg på at hoste dem op.

Kommentarer

Populære opslag