Næstsidste dag i året. Musik og forventninger.

For knap et år siden skrev jeg dette indlæg. Det er dejligt at se at jeg faktisk oplevede alt hvad jeg satte mig for. Jeg har oplevet at have et dejligt vikariat, et godt sted at bo, gode venner og dejlig musik i mit liv det seneste år.
Jeg begynder et nyt kapitel her ved indgangen til 2014. Jeg er tilbage på Vejleegnen hvor jeg hører til. Jeg er i gang med et lægprædikantkursus, jeg tilbringer meget tid med mine veninder og jeg glæder mig over alle de dejlige børn jeg får lov at tilbringe tid sammen med. Jeg er kommet godt på plads i mit nye hjem, og jeg glæder mig over at have nogle dejlige mennesker i nærheden af mig.

Hvad er der i kortene for 2014?
Tja…. jeg er egentlig ret godt tilfreds med mit liv. Jeg vil gerne finde et job. Jeg vil MEGET gerne finde et job, hvor jeg kan være i et godt stykke tid. Men indtil jeg finder det, er der så meget andet jeg kan gøre. Jeg skal have meldt mig ind i et vikarfirma, jeg kan tage et kursus via min a-kasse. Jeg overvejer om jeg kunne komme i et løntilskudsjob indenfor den nærmeste tid. Det bliver spændende at se hvad der sker. Selvom jeg ikke altid er lige positiv omkring min ledighed, så er der dog en masse interessante muligheder, og jeg kan få prøvet mig selv af i forskellige vikariater indtil det rigtige job dukker op, og det er altså spændende.

Hvad skal der ellers ske i det kommende år? Jo, jeg skal til et par koncerter som jeg glæder mig til. Jeg skal til nytårskoncert med Slyngelorkesteret. Det er efterhånden blevet tradition at Moster inviterer familien til koncert, og det bliver en dejlig oplevelse. Derudover skal jeg til koncert med 30 Seconds To Mars, og jeg glæder mig som et lille barn. Da jeg blev færdiguddannet var drengene lige begyndt at blive populære i Europa, og da jeg fik min første socialrådgiverløn gik jeg ud og fik fat i deres cd. Og så blev det ikke til mere… Af forskellige grunde havde jeg en lang periode hvor jeg ikke lyttede til særlig meget musik, udover de gospelsange som skulle øves til de to kor jeg sang i. Men i sommers kom jeg pludselig i gang med at følge drengene igen. Der er sket meget med deres musik her to albums senere, og det er fedt. Jeg elsker at de udvikler deres musik og at man ikke rigtig kan placere dem i en bestemt genre. Et af numrene på deres nye album bliver spillet på en xylofon, og det synes jeg altså er fedt. Men det er ikke bare musikken der gør de herrer Jared & Shannon Leto og Tomo Milicevic specielle. Det er også alt det de gør for deres fans. De har f.eks. oprettet en side med et chatforum hvor man kan tale med fans fra hele verden, og det er faktisk ret hyggeligt at være der inde. Jeg har skrevet sammen med nogle super søde piger der, og det er fedt at have nogle at diskutere bandet og livet med. Det er bl.a. også de piger der har fortalt mig at jeg har noget at se frem til når jeg skal til koncerten i februar.

Nå, nu blev indlægget mere et indlæg om 30 Seconds To Mars end 2014 generelt, men jeg glæder mig rigtig meget til det kommende år.
Dagen i morgen bliver stille og rolig - yoga om formiddagen og nytårsfejring med forældre og Moster. Jeg er ikke til det helt store nytårsbrag, så jeg glæder mig til noget god mad i godt selskab.

Godt nytår til dig og dine. Håber at dit 2014 bliver fuld af kærlighed, glæde og musik, for hvad har man brug for ud over det?

Kommentarer

Populære opslag