Søg og du skal finde

- står der i Matthæusevangeliet, så jeg søger. Jeg søger socialrådgiverjobs, kontorassistentjobs, adm. medarbejderstillinger, receptioniststillinger. I denne uge har jeg søgt mindst 2 stillinger hver dag. Da mine forældre ikke har haft velfungerende internet har jeg enten siddet hos min moster eller på min mors arbejde, hvilket har været godt, for det har sat struktur på hverdagen. Jeg har været tidligt oppe hver dag og har hjulpet lidt til hvor jeg kunne: købt ind, taget en opvask, skåret visitkort til, små ting som hurtigt kunne ordnes når jeg havde brug for en pause fra computerskærmen.

Så nu går jeg bare og venter på at nogen ringer og vil have mig til samtale. Det kunne være rigtig fedt. For selvom jeg sagtens kan fylde hverdagen med småjobs, besøge min mors moster, læse bøger (ender med at må købe en ny, for alle mine bøger er jo pakket ned og står i min fars værksted!) og ellers bare være, så er det jo rart at tjene sine egne penge og føle at man gør nytte i et rigtigt job. Selvom det burde være sådan, er der rigtig meget identitet forbundet med det at have et job. Og så vil jeg også gerne ud og møde nye mennesker, at få kolleger og nye erfaringer.

En veninde spurgte mig om det ikke var en stor beslutning at tage hjem igen, men det synes jeg faktisk ikke. Den var hurtigt taget, for der var folk her i Danmark som ventede på mig, og især min mormor trak. Da jeg samtidig ikke var glad for mit liv i Sverige mere, var det på tide at der skete noget. Det betyder ikke at det er let at komme tilbage. I går savnede jeg Lækkermåsen helt vildt, og tænkte på om det var en fejltagelse ikke at blive i Sverige til han tog ud på nye eventyr. Men det er jo ikke stedet jeg savner, det er Jens og det liv vi havde sammen. Jeg håber at jeg kan finde en anden dejlig mand at få et godt liv med på et tidspunkt, for jeg savner den nærhed som var i vores forhold. Jeg savner vores samtaler og at det var så let at være sammen. Der var intet drama eller store følelsesudbrud, det var bare rart. Og selvom rart måske ikke er det mest romantiske ord, så er det det jeg leder efter i et forhold. Det glæder jeg mig til at opleve igen, om et stykke tid, for skal lige holde op med at savne helt så meget og gøre plads i mit hjerte til en anden. Lækkermåsen har ikke helt forladt hjertet endnu, så han får lige tid til at komme over på vennesiden af hjertet i stedet for kærestesiden, og så kan jeg begynde at søge på kærlighedsfronten når det er sket.

Da det nu er min blog og jeg kan gøre hvad jeg vil, vil jeg da gerne opfordre dig til at skrive hvis du høre om et spændende socialrådgiver/kontorassisten/adm. medarbejder/receptionistjob. Man skal jo bruge sit netværk til at søge job, siger de kloge.

Nu vil jeg sætte mig foran mosters kakkelovn og læse lidt, da dagens søgning er overstået.

God dag til dig

Kommentarer

Populære opslag