Hvad vil de ha'?

Jeg er gået i gang med jobsøgningen igen, og det er skræmmende. Sidste år skrev jeg over 100 ansøgninger uden at jeg fik bid, det var først nummer 119 og 120 der gav bid. Jeg ved ikke om jeg skriver ansøgninger forkert, men har fået nogle stykker læst igennem og har fået god respons, så det er forvirrende når man så ikke får bid oftere. Når man spørger arbejdsgivere har de ligeså mange svar på hvad man skal have med, som der er folk man spørger. Nogle vil have lange ansøgninger, nogle vil have korte appetitvækkere. Så hvad gør man? Ud over selvfølgelig at klø på og håbe på at det fungere hurtigt. For jeg mener jo at jeg ville være et plus for en arbejdsplads.

Har du nogle gode råd?

Kommentarer

  1. Der er ingen gylden regel når det kommer til ansøgnings-skrivning. Har gjort samme erfaring som dig - der er rigtig mange meninger! Det vigtigste (efter min mening) er at være ærlig og oprigtig i sin ansøgning samt fremhæve sine relevante kompetancer/erfaringer ift. den stilling du søger. Det er desværre det eneste råd jeg kan give.

    SvarSlet
  2. Mht. længde kan det måske være en ide, at skrive en lang, og så lave et resume, som læseren kan begynde med og få uddybet, hvis smagsprøven vækker interesse? Men som Hans skriver - ærlighed. Og fortæl, at du har boet i flere lande og ikke er bange for at prøve noget nyt eller flytte. Spejder og gospel er også vigtigt!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag