Der snegles

Der bliver ikke kørt hurtigt heroppe. som tidligere skrevet har jeg lånt Lækkermåsens bil mens han er på ferie, og det passer lige sammen med at al den sne der ikke kom i november måned er kommet i løbet af de sidste to dage, hvor det har sneet uafbrudt. Lækkermåsen var sød og forklarede om alle de smarte ting hans bil kan. Det er en Saab, og den er jo lavet til at køre rundt i det svenske vintervejr. Den har bl.a. en funktion der hedder "vinterkørsel" som gør det lettere at køre i dyb sne. Meget overlegent sagde jeg at jeg jo ikke skulle på skovtur og køre i dyb sne. Jeg skulle jo bare køre rundt i Söderhamn. Jeg havde så lige glemt at jeg havde lovet en af mine venner at jeg gerne ville køre for ham, hvis det blev nødvendigt, da han skal holde lidt øje med sin bedstemor, mens hans forældre er på ferie med Lækkermåsen. Her til aften var hans kærestes bil gået i stå, så han ikke kunne komme ud til hans bedstemor, så selvfølgelig stillede jeg op, og vi kørte ud for at tjekke om hun var ok. Det var ikke fjernet sne ude hos hende, og på samme tid valgte snevejret at tage til i styrke, så jeg måtte bruge vinterkørselknappen. Det var vist alligevel godt at jeg fik hørt om den. Køreturen plejer normalt at tage 30-40 minutter, men i dag tog den 1½ timer, for der bliver IKKE trådt hårdt på speederen og der skal bruges en del koncentration, så nu er jeg kollapset i sofaen og det varer nok ikke længe inden jeg skal i seng, så jeg er klar til arbejde i morgen.
Håber du får en god weekend

Kommentarer

Populære opslag