Hvad er meningen?

Da jeg først fik at vide at jeg havde fået job heroppe, tænkte jeg på hvad meningen var med at jeg skulle flytte væk fra alt hvad jeg kendte til.
Jeg er jo kristen og mener at der er en mening med de ting der sker. Men efter 1 helt år med arbejdsløshed og den frustration som følger med, når man får afslag på afslag, var jeg begyndt at miste overbevisningen om at det nok skulle blive godt igen.
Og så havde jeg pludselig fået 2 jobtilbud i Sverige på 2 dage! Det er vist hvad man kan kalde et vink med en vognstang. Og som I ved tog jeg jo så afsted.
I dag har jeg tænkt lidt på alt det der er sket på de sidste 10 måneder, og over hvorfor jeg er kommet herop. Om jeg kom herop fordi jeg senere i mit liv får brug for at kunne tale svensk, om jeg kom herop for endelig at møde kærligheden, om jeg får nogle kompetencer her, som er vigtige for mig i fremtiden.
Jeg er ikke god til at leve i nuet, og bruger for meget tid på at tænke over fremtiden. Derfor kan disse tanker om meningen med at jeg er hvor jeg er, godt komme til at fylde for meget ind imellem. Men faktum er at jeg heroppe 1: er ved at blive rimelig habil på svensk, 2: har mødt en mand som jeg er glad for og for første gang i mit liv befinder mig i et fast forhold. Hvordan fremtiden kommer til at se ud, ved jeg ikke. Jeg kan bare prøve at leve hver dag på den bedst mulige måde og være taknemmelig for det jeg har. Så kan jeg nok efterhånden se meningen i bakspejlet.

Kommentarer

  1. Det lyder som en god plan:-)Fortsat alt godt i det svenske!

    SvarSlet
  2. Jeg er glad på dine vegne for det, du lever i nu. Arbejde og kærlighed (rækkefølgen vil jeg ikke afgøre) er to vigtige elementer i et godt liv.
    Jeg vil citere din mormor. Hun siger altid: "Jeg tager en dag ad gangen." Mormor lever i nuet og glæder sig over det, hun får lov til at opleve. Hun har det godt sådan, og måske ville det også hjælpe dig at leve i nuet.
    Jeg er ikke altid god til at leve i nuet, så måske skulle vi prøve at tage os sammen og tænke på mormors kloge ord. Det giver sikkert et roligere liv.
    Knus mor

    SvarSlet
  3. Mormor er helt klart en klog dame, som er værd at lytte til. Og så prøver jeg at lytte til mit hjerte og følge det som jeg tror er rigtigt for mig

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag