Op af bakke, ned af bakke

Jeg er ikke god til det her arbejdsløshedshalløj. Jeg har det bedst med at have noget at stå op til, og når jeg er syg, har jeg dårlig samvittighed over ikke at være på arbejde.

I sidste uge var det enormt svært at finde socialrådgiverstillinger i Nordjylland, og afslagene begyndte at  rulle ind, så det var meget op af bakke, især efter en uge hvor der havde været 5 spændende stillinger. Her til aften brokkede jeg mig lidt til min mor, fordi denne uge igen har været lidt sparsom ift. socialrådgiverstillinger. Hvis jeg troede at jeg kunne klare et job i en familieafdeling ville det selvfølgelige give lidt flere muligheder, men jeg tror simpelthen ikke at jeg kan lægge arbejdet fra mig, når det gælder børn der har det dårligt. Nå, men efter at have brokket mig til min mor, satte jeg mig ned, og kiggede forskellige jobsider igennem igen, og hurra! der var 2 interessante stillinger. Så det er ikke helt dumt lige nu. Nu er jeg klar til at få skrevet ansøgninger i morgen.

Efter en måned med jobsøgning må jeg nok indrømme at jeg er klar til at tage drastiske skridt. Hvis det bliver ved med at være en kamp at finde stillinger som jeg føler jeg kan håndtere, er jeg ved at være klar til at søge i hele landet igen. Jeg har ikke lyst til at flytte igen, men jeg kan mærke at jeg ikke kan klare at gå arbejdsløs i længere tid. Så vi må se hvad der sker.

Kommentarer

Populære opslag