Kunne vi ikke finde solidariteten frem igen?

Der er gået valgkamp i den. Medierne er fulde af udtalelser fra diverse politikere og nu også Dansk Arbejdsgiverforbund om hvordan vi i samfundet kan spare nogle penge ved at tage dem fra de svage og syge i samfundet.

Jeg bliver simpelthen så gal og ked af det på mine borgeres vegne og jeg kan ikke undgå at være overrasket over hvordan relativt intelligente (vælger jeg at tro) mennesker kan blive ved med at tro at folk der er syge eller har andre alvorlige problemer på magisk vis bliver raske og klar til arbejdsmarkedet ved at man giver dem endnu flere økonomiske problemer pga nedskæringer i ydelserne. Det kan godt være at vires kontanthjælpsmodtagere ikke er fattige på samme måde som de fattige mennesker i Afrika, men under danske forhold har de altså store problemer.
En stor del af mine borgere skal først have styr på økonomien inden vi kan begynde at arbejde henimod noget der bare ligner arbejdsmarkedet lidt. For rod i økonomien stresser, og hvis du i forvejen er fysisk eller psykisk syg, får du det ikke bedre af den slags stress. Snarere tvært imod.

At der er gået valgkamp i den påvirker også mit arbejde. I løbet af de seneste 2,5 år har vi på arbejdsområdet haft 3 store reformer der ændrer vores måde at arbejde på. Vi har bl.a. fået ressourceforløb på banen. Det sidder jeg med og det er superspændende, men det er også forløb der tager flere år, så virkningen af det kan først rigtig måles i løbet af de næste 3-4 år.
Når DA nu går ud og vil skære i hjælpen til vores sygedagpengemodtagere, fordi så bliver de hurtigere raske (indsæt ironi!!) så bliver jeg nervøs. For hvilken reform skal vi så til at arbejde med? Lad os nu bare få lov til at gøre vores arbejde! Vi vil så gerne hjælpe de der kan tilbage på arbejdsmarkedet og give de, der ikke kan arbejde, så meget livskvalitet som overhovedet muligt. Lidt politisk opbakning til vores arbejde med den lovgivning de giver os at arbejde med ville være dejligt.

Så kære politikere og lignende godtfolk. Er I ikke søde at give os arbejdsro? For vi vil så gerne gøre et godt stykke arbejde. Men det tager altså tid!!!

Mvh en borger der er træt af at valgkampen skal gå ud over dem der har mindst i vores samfund.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populære opslag