Den lille forskel - noget om tandlæger

Jeg var ved tandlæge i går til alm. tjek. Jeg har ikke set min tandlæge siden han lavede min fortand, så han skulle selvfølgelig lige høre hvordan det går.
Jeg fortalte glad at jeg får komplimenter for mit smil nu hvor tanden er fin og hvid, og det er jeg selvfølgelig glad for. Hans kommentar var at det var godt at høre at hans arbejde havde båret frugt, for når folk forlod hans stol når han havde lavet en tand som han var meget tilfreds med, var det ikke så tit at de var ligeså begejstrede som ham, for de skulle lige vænne sig til forskellen. Og det måtte jeg jo give ham ret i.

Jeg troede egentlig ikke at min grå tand betød så meget for mig. Je har jo levet med den i 25 år on/off så det var en del af mig. Men med min hvide tand er der alligevel en forskel. Jeg ved ikke om jeg har smilet mindre, men det er alligevel utroligt at jeg først nu får komplimenter på mit smil fra fremmede. Og jeg elsker det simpelthen. Tænk at sådan en lille tand kan gøre så stor en forskel. Men tandlæge Mikkel har ret, det tog noget tid at vænne sig til at min mund nu så anderledes ud. Selv små forandringer gør en stor forskel. Og det tager lidt tid inden man føler sig helt hjemme i sit udseende når det er blevet forandret.

Men når forandringen er god og man har vænnet sig til det, er det jo bare at smile til verden og glæde sig når den smiler tilbage.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag