Om valg og om at vælge med hjertet

I dag er det juleaftensdag. Jeg er vågnet tidligt og ligger i sengen og vågner stille og roligt. Egentlig fik jeg verdens bedste julegave i mandags hvor jeg blev tilbudt et halvt års vikariat, der hvor jeg nu er i løntilskud. Da jeg er super glad for at være der, sagde jeg selvfølgelig ja.

Samtidig var jeg blevet budt til samtale i en anden kommune til en fast stilling. Jeg havde egentlig mest lyst til at sige nej, men besluttede mig for at tage afsted, for "det bør man jo når det er en fast stilling" (venlig hilsen pæne Karen) Hele vejen derud havde jeg en dårlig mavefornemmelse. Og trods en god start blev det også en dårlig samtale hvor jeg følte mig overfuset af en af medlemmerne i ansættelsesudvalget. Jeg har ikke hørt tilbage fra dem, og jeg er egentlig også ligeglad. Jeg skulle have stolet på min mavefornemmelse og have valgt med hjertet.

Nu glæder jeg mig over at have lang juleferie, og over at jeg den 5. januar skal tilbage på verdens bedste arbejdsplads. Et sted hvor der nok er travlt men hvor man bliver behandlet ordentligt.

At jeg endte i Kolding var et rent tilfælde, men nøj hvor er jeg glad for det tilfælde.
Det føles som om 16 måneders kamp for at komme tilbage på arbejdsmarkedet endelig er slut og det er så fedt at opleve at en praktik, som ellers er noget udskældt hos nogle mennesker, har hjulpet mig tilbage på arbejdsmarkedet.

Jeg har den bedste jul i meget lang tid og glæder mig sådan over tilværelsen lige nu.

Julen er hjerternes fest. Og denne jul vælger jeg med hjertet.

Glædelig jul til dig og dine.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populære opslag