Fortrydelser?

Dagens samtale i kantinen gik på tidsrejser. Jeg har et par kolleger som ser DRs julekalender Tidsrejsen. Diskussionen gik på at det var utroligt så få konsekvenser der var ved at ændre på fortiden i serien.

Hvis tidsrejser var mulige ville konsekvenserne nok være større. Prøv at tænk over det. Hvad ville der være sket hvis du havde ændret noget i dit liv?
Nogle gange kan vi ikke se hvad vi fik ud af en bestemt beslutning før lang tid senere. Hvad skulle jeg i Sverige elle Aalborg f.eks.? Jo jo jeg lærte da svensk og vigtigheden af at sige tak når folk yder en god service, men hvad så? Fortryder jeg at jeg tog afsted? Nej! For jeg lærte nogle mennesker at kende som rørte mit liv på en eller anden måde.

Nogle gange er det de små tilfældigheder der gør de store udslag i ens liv. Man flytter til en bestemt by i stedet for en anden. Man vælger et fitnesscenter frem for et andet. Man bliver Facebookvenner med en man ikke rigtig kender osv.

Og hvad med de forhold du har været i? Så hård som en skilsmisse kan være, så meget som man kan ønske at man ikke havde mødt den anden part, hvis der er børn involveret ville de ikke være der, hvis forholdet ikke havde været der. Nogle gange kan der komme gode ting ud af dårlige situationer og beslutninger.

Det var en god reminder jeg fik hen over frokosten. Det dur ikke at fortryde ting. Det er bedre at se de gode ting i situationen og være taknemmelig for det.

I dag er jeg taknemmelig for kloge kolleger som man kan tale med :-)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populære opslag