Hverdag som jobsøgende. Opdateret.

Den seneste måned har jeg været lidt i feriemode. Det har været svært at komme igang med at lave noget. Nogle dage har jeg ikke fået lavet andet end at læse og se tv. Og det er ikke særlig tilfredsstillende. Det er sådan at jeg fungerer bedst når jeg har et arbejde. Så kan jeg overskue en masse. Det med at have den struktur som et arbejde giver, fungerer rigtig godt for mig. Og den struktur kæmper jeg med at opretholde nået jeg er arbejdsløs.

I dag havde jeg besøg af en coach jeg kender fra mit kursus. Hun har ikke coachet mig før, men vi fik en rigtig god snak. Jeg er ved at lære at motivere mig selv. Jeg har sat kontortid af derhjemme, hver formiddag, med mindre jeg har andre planer. Og jeg har forsøgt at finde en måde at motivere mig selv på. Det skal være interessant og positivt. Så nu prøver jeg at se hvad dette skilt kan gøre for mig.


Jeg ved ikke om det virker, men jeg har lyst til og glæder mig til at prøve. Forhåbentlig giver følelsen af at få lavet noget, en yderligere motivation og så er jeg klar til når jeg skal tilbage på arbejdsmarkedet.

Her efter den første "arbejdsdag" kan jeg se at jeg faktisk har fået udrettet noget. Jeg har tilladt mig en pause hver time, så jeg kunne klare hjernen og strække kroppen, og jeg har fået søgt jobs (i flertal!!) forberedt gudstjeneste og lavet bestyrelsesarbejde. Det er ikke så dårligt det der kontortid :-)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populære opslag