Dejlige Jobcenter

Nogle gange er det bare godt at starte ugen med et møde på jobcenteret. Jeg var i rigtig dårligt humør her til morgen. Jeg følte mig fastlåst i min jobsøgning og frustreret og træt! Rigtig dårlig måde at starte ugen på i øvrigt. Og meget ulig mig, for jeg synes egentlig at jeg tager det her jobsøgningshejs på en god og positiv måde...det meste af tiden. Men i dag var det ikke positivitet der var overskud af.

Men så var det godt at jeg kom ind og talte med Peter. For det første fordi han tog bladet fra munden og var ærlig. Jeg har før haft arbejde fordi jeg havde brug for at komme ud og tjene penge og være sammen med nogle mennesker. Men det ser rodet ud. Så jeg skal målrette min jobsøgning. Og så kom han med en masse ideer til praktiksteder og var bare så positiv at jeg gik derfra og var helt høj og kunne se lidt lys for enden af tunnellen. Det var rart at få beskeden "prøv at ringe til den og den, og der er der måske mulighed for er job senere". Det gav altså lige det løft som jeg havde brug for. Så nu skal jeg lige forberede min salgstale og i morgen skal der arbejdes på at finde en praktikplads.

Det er muligt at jeg har været umådelig heldig med mine jobkonsulenter, men jeg har nu altid haft et godt samarbejde med jobcenteret og i dag fik jeg lige det jeg havde brug for.

Det er en god måde at starte sin uge på :-)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populære opslag