Kreativ dag

Da jeg flyttede til Aalborg, fik jeg en smuk teaterstol som min onkel havde fået til Danmark fra Santa Rosa Theatre. Min onkel var fra Santa Rosa, og jeg har været meget glad for stolen, da den minder mig om ham.

Den anden dag skete der det at jeg satte mig i stolen, lænede mig tilbage og hørt et ritsj. Læderet i rygstykket var flækket! Det gik simpelthen fra hinanden og begyndte at smuldre. Jeg var grædefærdig, for jeg synes at stolen er super smuk og jeg vidste ikke hvordan jeg skulle reparere stolen.

I går så jeg lidt nærmere på ryggen, og opdagede at den del der var betrukket med læder kunne tages af, så jeg besluttede mig for at prøve at ordne stolen selv.

Jeg skruede ryggen af og fjernede læderet og det strålignende materiale som var brugt som fyld og vaskede træet af.



I dag var jeg så i Stof2000 og købe imiteret læder, pladevat og møbelsøm. Møbelsømmene viste sig dog  desværre at være for store, så jeg måtte skynde mig i Bauhaus for at købe nogle små søm i stedet.


Jeg limede pladevattet på rygpladen og sømmede derefter læderet på. Til sidst skruede jeg pladen på plads igen, og jeg må indrømme at jeg er rimelig godt tilfreds med resultatet. Stolen ser næsten ud som før.


Jeg synes ellers ikke at jeg er ferm til det med de kreative ting, så som at sy osv. Men af et første forsøg er jeg sluppet rimelig godt fra det. Måske jeg skulle prøve noget lignende en anden gang?

Kommentarer

Populære opslag