I morgen gælder det

Lillebror og jeg har fejret at arbejdsløshedsperiodens første samtale er i morgen. Jeg er super glad for allerede at blive kaldt til samtale.
Jeg må indrømme at jeg, hver gang jeg er arbejdsløs, er enormt nervøs for at jeg får svært ved at finde et nyt arbejde. Ikke fordi jeg ikke ved at jeg arbejder hårdt og er lærenem. Men fordi jeg er bange for at folk ikke kan se mine kvaliteter ud af min ansøgning og mit cv.
Da jeg fik opkaldet i går begyndte jeg at ryste og gå helt i selvsving. Jeg er så lettet over allerede at komme til samtale. Jeg ved godt at det ikke betyder at jeg har fået jobbet, men jeg må trods alt have skrevet noget i min ansøgning som har været fornuftigt.
Så jeg er spændt, er ikke sikker på at jeg får sovet ordentligt i nat, og jeg er bare glad over at skulle op og vise mit ansigt.

Så Lillebror og jeg har været ude at spise. Tror ikke at jeg har set ham i en måneds tid, så det var dejligt at have nogle timer, hvor vi købte gave til mors moster, samt fik noget god mad og talte sammen. Jeg elsker min lillebror. Vi ser ikke hinanden super tit, trods det at vi bor i samme by, så det var dejligt at være sammen med ham. Men det næste stykke tid ved jeg dog at vi ses en gang imellem. Det glæder jeg mig over.

Nå, men i morgen gælder det en jobsamtale. Om jeg får jobbet er jeg ikke sikker på, men jeg glæder mig til at komme op og vise hvem jeg er. Og så er jobsøgningen ligesom skudt i gang. Så er det bare om at hænge i.

I 2011 var jeg arbejdsløs. Det var hårdt og det tog 4 jobsamtaler, før jeg var i arbejde....i Sverige. Jeg tror egentlig at jeg gør et ok indtryk når jeg kommer til jobsamtale, men det er lidt som at komme til eksamen igen, så jeg bliver altid lidt nervøs. Sidste gang jeg var til jobsamtale fik jeg jobbet her oppe i Aalborg. Jeg ved ikke hvad jeg gjorde, men var vist bare mig, og andet kan jeg vel egentlig ikke gøre, så vi må se hvad der sker.

Så kryds hvad krydses kan. I morgen gælder det. Og får jeg ikke jobbet....ja, så skal jeg nok arbejde et andet sted :-)

Kommentarer

Populære opslag