Giv liv til din passion.

Maria skrev et godt indlæg. Og det ramte mig. For den sidste uge har været hård. Det har gået stærkt på arbejdet, og jeg har ikke kunne gøre mit job sådan som jeg gerne ville gøre det. Jeg har heldigvis en god chef, der har hjulpet til at der er kommet lidt mere ro på tingene, så jeg kan få styr på tingene igen. Men særligt fredag var træls, og det fik mig til at glemme at jeg er god til mit job.

Jeg tilbragte weekenden på Vandel flyveplads hvor jeg hjalp med at sætte op til Danmarks Hurtigste Bil, som løber af stablen i næste weekend. Det var hårdt fysisk arbejde, med rengøring af store haller, flytten rundt på store bannere og lign. opgaver. Og det var rart at få brugt sin krop så man blev fysisk træt. Men min tvivl sad stadig i mig. Min perfektionist sad på skulderen af mig og var træls. Jeg har ikke snakket med så mange mennesker om det denne gang, for det er først nu at jeg er ved at være ovenpå igen. Det gik op for mig i weekenden, at jeg jo eventuelt kunne sætte mit hoved på plads igen, og genvinde kontrollen med arbejdet, så det er jeg ved at gøre. Det tager nok lidt tid inden jeg er helt med igen, men jeg har som sagt en god chef og nogle gode kolleger som hjælper og støtter. Og at der er travlt lige nu, har intet med mine evner som socialrådgiver at gøre. Det er bare sådan det ser ud på mit område på denne tid af året.

Jeg er stadig ved at lære arbejdet i et jobcenter at kende. Men det ændrer ikke ved at jeg er god til mit arbejde, og at andre også lægger mærke til det. Jeg skulle lige huske på at jeg er god til det jeg laver. Jeg har en passion for mennesker, og vil gerne gøre det så godt som muligt. Det er min force, det der gør mig god. Og det er det jeg skal huske på, når tingene går stærkt.

Tror måske jeg lige skal have fundet Marias indlæg frem igen når jeg skal igang med jobsøgningen. Og så skal jeg bare have skrevet nogle gode ansøgninger.

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag