Velsignet

Ifølge den danske ordbog betyder velsignet - (noget) som bringer inderlig glæde, tilfredshed el. lign. Det passer meget godt på min sindstilstand lige nu. Jeg føler mig velsignet.

Jeg har været i biffen med Samuel på 7 år for at se Den Gode Dinosaur. Jeg har jo ikke selv børn endnu, så det er dejligt at jeg kan få lov til at låne fra venner. Og jeg er velsignet med en del lånebørn. De ældste som jeg kender fra min tid i Odense er jo efterhånden nogle store unger, som jeg er enormt stolt af at kende. De skriver aviskronikker og er helt deres egen i stil og væremåde, og selvom jeg ikke ser dem så tit, tænker jeg ofte på dem.

Her i Vejle har jeg heldigvis også lånebørn som jeg kan tage med i biffen eller i zoo, eller som jeg kan hænge ud og se film med. Og jeg er så glad for og beæret over at deres forældre tiltror mig deres dejlige børn.

I dag kunne jeg aflevere en meget glad dreng, som havde kunne vise en smutvej ned til biografen, og som havde fået både popcorn og baconsnacks til filmen. Som grinede af de samme jokes i filmen som jeg gjorde, og som snakkede løs på vej hjem.

Til de af jer som læser med, og som lader jeres børn blive passet af andre ind imellem, vil jeg gerne sige tak. Tak for at I vil dele jeres børn med os der af forskellige årsager ikke har vores egne. Tak fordi I vil dele den glæde det er at høre et barns uforbeholdne latter og glade snak. Tak for at I deler deres smil og knus. Det betyder så meget. Det gør at jeg føler mig velsignet.

Kommentarer

  1. Og jeg er sikker på, det er en velsignelse for forældrene at have en extra voxen til børnene :-) Tak - selvom du, af gode grunde ikke har taget dig af mine.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag