Gode venner, nye venner, gamle venner.

Jeg er jo flyttet hjem til den egn jeg kommer fra. Da jeg begyndte at skrive lidt om at jeg flyttede til Børkop, skrev en af mine gamle klassekammerater fra folkeskolen og fortalte at hun også bor i byen, og at vi da skulle mødes. Det tog lidt tid inden jeg var kommet på plads og vi kunne få tingene til at falde på plads, men i dag var hun på besøg sammen med hendes mindstemand. Og hvor var det hyggeligt. Det er rart at have endnu en ven i byen, og vi fik os en god snak, både om gamle dage og om hvad der er sket siden vi sluttede i skolen.
Det er sjovt, for hun var ikke en af de piger jeg legede meget med i folkeskolen. Jeg kom godt ud af det med alle mine klassekammerater, men i en stor årgang som vi var, så er der selvfølgelig folk man legede mere med end andre. Men det var dejligt at opleve at vi klikker nu som voksne, og at vi ser ens på mange ting. Så jeg håber på at vi kan få flere hyggelige timer sammen.

Torsdag aften var det de gamle venner der var samlet til en spontan fødselsdagsfejring. Endnu en gang slog det mig hvor velsignet jeg er over at have sådan nogle dejlige piger (eller kvinder er vi vel efterhånden) i mit liv. Nogle af dem har jeg kendt siden jeg var 6 år gammel og flere af dem er som søstre for mig. Jeg har nogle stærke, smukke og fantastiske kvinder i mit liv, og hvor er jeg taknemmelig for det.

Så på en grå tirsdag hvor jeg har skevet lidt om hvordan humøret bliver påvirket når alt er gråt i gråt, så vil jeg også have med, at selvom tingene indimellem er svære, og jeg kan miste modet lidt med alt det her gråvejr og arbejdsløshed, så har jeg et fantastisk liv, med nogle fantastiske mennesker. Nogle er på gennemrejse i mit liv, nogle er kommet for at blive og nogle er kommet tilbage. Nogle giver et enkelt lysglimt, andre giver et helt liv med lys og glæde, og jeg er taknemmelig for hver og en.

Når man ser på facebook og twitter og lignende medier, opdager man hvor mange mennesker man kender. Nogle af mine facebookvenner har jeg ikke set i flere år og vi skrives ved en gang om året eller noget lignende. Andre taler jeg med med jævne mellemrum. Men de er alle nogle mennesker som jeg sætter pris på, og som har bragt lys ind i mit liv.
Så tak til jer alle fordi I er eller har været i mit liv.

Kommentarer

Populære opslag