Weekenden er i gang

Klokken er 10 fredag formiddag og jeg sidder og slapper af på sofaen, og nyder at jeg har forlænget weekend.
Ugen har været stor, overvældende, god, træls og en hel masse andet.
Sidste weekend var jeg med alle danskerne på weekendcruise på Birka. Et skib der sejler til Finland og tilbage og hvor man kan feste, hygge sig, få god mad og bare nyde hinandens selskab. Det var en dejlig weekend, med alt for lidt søvn. Vejret var fantastisk, så man kunne sidde ude på dækkene og bare nyde solen og den smukke Skærgård som vi sejlede i. Det er helt klart anbefalelsesværdigt. Især aftensmadsbuffeen var fantastisk. Der var laks i alle mulige afskygninger og det smagte FANTASTISK! Jeg ved ikke hvad det er med laksen heroppe, måske er den friskere, men det er i hvert fald noget af det bedste jeg nogen sinde har smagt.

Mandag var jeg til Valborgsfejring i Sandarna nær Söderhamn. Det er lidt som Skt Hans aften, med kæmpe bål. Det vi var til var nok mest rettet til børnefamilier, for det sluttede tidligt, men det var hyggeligt at opleve.

Tirsdag fik jeg besøg af en af mine venners forældre der er på ferie heroppe. Det var hyggeligt at få nyheder hjemmefra og tilbringe noget tid sammen med folk som jeg har haft i mit liv siden jeg var helt lille.

Allerede fra tirsdag aften havde jeg haft det lidt småskidt og det viste sig også onsdag. Jeg var glad for at jeg sad på chatten, for jeg måtte rende på toilet hver 45 minutter og det skulle gå stærkt. Jeg var fuldstændig flad da jeg kom hjem og lå bare på sofaen og slappede af og overvejede om jeg ville være klar til endnu en arbejdsdag torsdag.

Torsdag fik jeg samlet mig op og kom på arbejde, da min kollega Christian ellers ville sidde alene på pinden indtil aftenvagten kom. Jeg fik ringet til lægen og fik lov at komme over så hurtigt jeg kunne, for at vi kunne finde ud af om jeg havde fået blærebetændelse. Der var heldigvis ikke nogen infektion, men da jeg alligevel havde alle symptomerne blev jeg sat på antibiotikakur. Da jeg kom tilbage på arbejdet fik jeg set lidt på nyhederne i en af mine pauser, og opdagede at Cimber air, som jeg skulle flyve til dk med i næste weekend, var gået konkurs. Så var jeg ved at være rimelig træt af den dag! Efterhånden som dagen skred frem fik jeg det dog fysisk bedre, fik nogle gode grin med mine dejlige kolleger, og fik det råd at jeg skulle tage hjem med toget i stedet for at flyve, da det ville være billigere. Så jeg kom hjem efter arbejdet, fik booket togbillet hjem og talt med forældrene, og pludselig var dagen bare meget bedre.

Nu ser jeg frem til en hyggelig og lang weekend, hvor jeg kan få slappet af, ryddet op og nydt at være til. Måske skulle jeg sidde lidt og læse i udestuen mens jeg lytter til regnen på vinduerne.

Håber at du får en god weekend

K

Kommentarer

Populære opslag