Udfordringer

Tiden går lige pludselig hurtigt. 

Der er sket en del i løbet af de sidste par uger, hvilket har gjort mig træt...eller udmattet faktisk.

For 3 uger siden fik jeg og mine kolleger at vide at vores afdeling bliver flyttet til Grækenland, så efter 2 mdr. i Sverige stod jeg pludselig (igen fristes man til at sige) uden job. Da min chef sagde at han ville prøve at finde job til så mange som muligt af os, og straks gav mig nogle muligheder, mente jeg ikke at jeg ville reagere så voldsomt på det, men jeg kan mærke at alligevel har været berørt af det, rent psykisk. 

Inden nogen begynder at bekymre sig kan jeg fortælle at jeg har fået job, som svensk supportagent på Tele2, et svensk telefonselskab, så jeg er sikret. Men for at blive klar til at skulle arbejde fuld tid på svensk har jeg fået en del svenske opkald på arbejdet, og det bidrager også til trætheden, for det er hårdt at tænke svensk i flere timer i streg.

Så jeg har været udmattet, haft humørsvingninger og tudeture og generelt bare ikke været mig selv. I søndags var jeg endelig i kirke, for første gang i en måned, og efter gudstjenesten må jeg indrømme at jeg nærmest flygtede. Jeg havde glædet mig til at komme i kirke, men jeg var så træt, og gudstjenesten blev meget følelsesladet, så jeg orkede slet ikke at skulle tage mig sammen til at tale med folk på svensk bagefter, trods søde mennesker der fortalte at det var godt at se mig igen.

Jeg var klar over at jeg ville gå en hård tid i møde mens jeg får lært svensk nok til ikke at skulle tænke så meget hele tiden, men det slog lige hårdt, især i weekenden. 

Og så vågnede jeg op i går morges og var lige pludselig udhvilet. Det var en fantastisk følelse. Denne uge står på aftenvagt, så derfor har jeg mulighed for at bruge mere tid om morgenen og det har været helt vildt dejligt. Nu er det anden dag i træk at jeg føler mig udhvilet, så mon ikke den hårde periode er ved at være overstået, i hvert fald denne omgang.

Håber alt går godt hos dig.

Mange hilsner fra K

Kommentarer

  1. Åh, det var da også noget af en besked! Jeg forstår godt, du blev meget træt.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag