Forår i Söderhamn?


På vej til arbejde i fredags fik jeg lyst til at skrive et indlæg om at foråret er kommet til Söderhamn. Bådene er kommet på vandet, og enkelte træer er begyndt at få grønne knopper. Kan det næsten blive bedre?
Jeg var knap kommet indenfor døren på arbejdet da det begyndte at sne, og det blev ved og ved og ved og..... Så jeg kunne godt se at mit forårsindlæg muligvis måtte skrottes.
Da jeg 9 timer senere skulle hjem, så samme område sådan ud:


Og da var det ikke engang holdt op med at sne...
Så min ide om at gå en tur i skoven om lørdagen blev skrottet til fordel for tøjvask og neglelakssjov. Og så lige en tur i Lidl, som resulterede i mere vasketøj, da turen går igennem et stykke skov, som var ved at være lidt mudret af sneen.

Foråret er dog på vej, sneen bliver ikke liggende, og man kunne høre hvordan isen hurtigt tøede igen på div. tagrender og tage.


Trods det manglende forår syntes en af kollegerne at det var tid til en fisketur i dag, og jeg fik lov til at komme med. Ikke fordi jeg skulle fiske, men så kunne jeg jo holde drengene med selskab.

Det var KOLDT! Og lidt hyggeligt også, men jeg blev forvist til bilen da drengene begyndte at fange fisk efter et par timer, lige som jeg sad i bilen for at få lidt varme.

Til sidst syntes nabo Christian at jeg så så forfrossen ud at jeg hellere måtte blive kørt hjem. Som tak for det fik han en kasse med varmt vand, krus, kakaopulver og kaffepulver med tilbage.

Selv lavede jeg en ordentlig balje the, hoppede i et varmt skumbad, og sidder nu i sengen, godt pakket ind i badekåbe og dyner og hygger mig med bloggen inden aftenens middagsaftale skal overholdes.

Da I ikke skal snydes for de fisk Jens og Brian fangede, kan de ses nedenfor. De er da flotte!

Hav en god søndag.
K


Kommentarer

Populære opslag