En uge fuld af nyt

Når jeg ser på mine indlæg hen over de sidste par måneder, er mange af dem rigtigt positive, hvilket selvfølgelig er dejligt, men hvilket også kan få mit til at lyde som om jeg skulle overbevise alle om hvor fantastisk alt er.

Efter 5 år, hvor jeg til tider har kæmpet en del i mine forskellige jobsituationer (eller mangel på samme) har jeg gået og ventet på at der skulle ske noget der fik mig ned på jorden igen, for det har ikke været normen at jeg bare havde det godt i mit job.

I denne uge kom det så, nedturen. Jeg har haft aftenvagt, hvilket fungerer lidt anderledes end dagvagten, og jeg var kommet ind i en bølge med nye problemer, som jeg ikke havde prøvet at løse før. Derfor havde jeg (følte jeg) konstant enten en kollega, min teamleder eller min underviser til at sidde hos mig, for at jeg kunne betjene mine kunder. Eftersom jeg jo ikke ved hvor hurtigt mine kolleger har lært sig alt det de kan, følte jeg mig rigtig dum, da jeg i de sidste par uger havde følt at jeg fik mere styr på tingene, for så at ramle ind i ting jeg slet ikke havde styr på. Det gav udslag i en god samtale med min kollega da jeg var allerlængst nede, samt lidt piveri på facebook. Da jeg kom på arbejde i fredags fik jeg så at vide at jeg gør det helt fint. At jeg er god til at overskue mit arbejde, og at jeg selvfølgelig skal bede om hjælp når jeg har brug for det. Tænk sig at jeg havde tudet mig igennem en halv pakke klenex for ingenting.... For virkeligheden er åbenbart anderledes end den, mit selvværdsmonster ind imellem prøver at få mig til at tro på.

Jeg tror at det er godt at have mennesker omkring en, der kan fortælle en sandheden, og jeg tror at det er ok at spørge folk om hvordan man klarer sig på arbejdet, i skolen og hvor man nu ellers færdes. I mit tilfælde havde jeg i hvert fald brug for at få et ærligt svar, og det er godt at vide at jeg kan få det på mit arbejde.

Af andre nye ting, har jeg her i den uge der er gået fået nogle nye bekendtskaber. Jeg har været til tøsehygge hos en pige fra kirken, og vi var fire piger der spiste god mad, snakkede og grinede sammen. Det er noget jeg har savnet, for selvom jeg er superglad for mine drenge, så er det rart med lidt pigesnak ind imellem. Så jeg glæder mig til næste gang jeg skal være sammen med disse dejlige tøser.

Nu står en ny uge for døren. En uge hvor jeg sikkert vil lære en masse nyt, men også en uge, hvor jeg er bedre rustet til at tage imod hjælp når jeg har brug for den. Glæder mig til at se hvad den byder på.

Håber at din uge også bliver fuld af udfordringer og gode oplevelser.

Kærlig hilsen K

Kommentarer

  1. Godt du tog mod til dig og fik hørt, hvad de andre mener. Det tager tid at finde niveauet på en ny arbejdsplads. Jeg er sikker på, du gør det godt.
    Dejligt, at du har fundet nogen piger at være sammen med også - de er nødvendigt ind imellem:-)

    SvarSlet
  2. Tak for dine indlæg ind til nu.
    De er inspirerende og gode at læse.
    Du er super, og livet byder både på medgang og modgang, som du har erfaret gennem de sidste 2-3 år. Dine kolleger er gode kammerater, lader det til, og så er det godt, at du har fundet nogle piger, du kan have fællesskab med.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag