Halvårsstatus

Ikke mere flytteri for mit vedkommende før jeg får brug for mere plads. Sådan tænkte jeg da jeg flyttede til Børkop for 4 år siden. Efter 10-12 flytninger siden jeg forlod Egtved som 19-årig, havde jeg brug for et sted hvor jeg kunne slå mig ned. Jeg havde brug for ro og stabilitet.
Hvorfor sidder jeg så her, en søndag aften og ser på studieboliger med 1-2 års ventetid? Tja, livet har lidt en tendens til at ske mens jeg prøver at leve det. Selvom jeg tit søger ro og stabilitet befinder jeg mig ofte i forandringer, og trives også i det.
Inden jeg startede på universitetet i sommers overvejede jeg mine muligheder. Jeg overvejede om jeg kunne blive boende i det hjem som jeg trives i. Jeg endte med at forsøge at få tingene til at løbe rundt, og det har de også gjort det seneste halve år. Jeg lovede mig selv, at hvis det ikke løb rundt, måtte jeg sælge og finde en lejlighed i Vejle, så jeg ikke skulle til at flytte langt væk igen.
Og så var der det med at livet nogle gange sker og forandrer tingene. For det første koster det noget at pendle, selvfølgelig i penge, men også i tid, som jeg vil kunne bruge på arbejde i stedet, hvis jeg bor og arbejder i Århus. Og derudover er der ikke den store forskel på priserne i Vejle og i Århus, hvis man ser på forstæderne.

Jeg har jo ikke SU nok til hele min uddannelse, så de år hvor jeg skal klare mig uden hjælp, bliver jeg nødt til at få lagt en del arbejde ind, samt få bragt mine udgifter så langt ned som muligt. Jeg har hele tiden vidst at det var tilfældet og det sidste halve år har vist mig hvordan økonomien ser ud, og hvad der vil kunne lade sig gøre.

Så derfor sidder jeg en søndag aften og ser på lejligheder og studieboliger og forbereder mig på fremtiden. For mit hoved er mærkeligt på den måde. Jeg har brug for en plan for at kunne leve i mit selvskabte kaos.

God søndag derude.


Kommentarer

Populære opslag