Godt nytår

Det er ikke blevet til mange indlæg i 2017, så her kommer en opsummering af året der er gået.

Året har budt på store forandringer som jeg i den grad glæder mig over. For tiden sidder jeg midt i min eksamenslæsning (og ja, dette er en overspringshandling inden jeg går i gang med næste kapitel).

Årets største oplevelse er uden tvivl starten på teologistudiet. Første semester er fløjet afsted. Jeg har mødt en masse skønne mennesker og haft nogle fantastiske oplevelser det seneste halve år.

Det var ikke en let beslutning at forlade et job og gode kolleger som jeg var rigtig glad for, for at springe ud i en hverdag med studier, SU og studiejob. Som det ser ud nu, vil det også være nødvendigt med en flytning om et par år, når SU'en slipper op, men indtil videre løber det heldigvis rundt så jeg kan blive boende.

2017 startede med en masse selvrealisering. Der blev arbejdet på at jeg skulle finde mig selv, der blev ryddet op i sindet, og sagt fra overfor folk. Jeg øver mig stadig på at sige fra når jeg er utilfreds med noget, og det bliver heldigvis lettere og lettere. Det at lære at sætte mig selv først, har også været med til at jeg har kunne springe ud i mit studie og gøre noget der er godt for mig.

Mit første halve år, som blev det sidste hos Kolding Kommune, var fyldt med spændende mennesker. Det var helt klart hverken kolleger eller borgere der gjorde at jeg stoppede. Jeg har mødt så mange stærke og spændende mennesker og jeg er gang på gang blevet imponeret over den styrke som mine borgere har udvist, midt i en hverdag fyldt af kaos og smerte. Jeg bliver derfor også ked af det hver gang folk (og især div. politikere) taler nedladende om folk på forskellige former for overførselsindkomst. De her mennesker kæmper hver dag for at holde sammen på deres hverdag, og de fortjener en kæmpe respekt. Jeg har været priviligeret at få lov til at følges med en brøkdel af dem i deres kamp.

Sommerferien blev kort. Der skulle afsluttes sager og uddannelsesstarten kom tidligere end beregnet. Jeg havde ikke lige overvejet at der var noget der hed Rusuge. Der skulle mødes nye mennesker, opleves en ny måde at studere på, købes bøger og generelt læres at finde rundt i Århus.

En af de store oplevelser det sidste halve år, har været Teologisk Julerevy. Hvert år laves der revy til teologernes julefest, og det har været fantastisk at være med. At få lov til at spille i et dejligt band, med meget kompetente musikere, og opleve skuespillerne udfolde sig på scenen har givet både nye venskaber og en masse gode grin. Selv om det til tider var hårdt arbejde, er jeg jævnligt taget fra øveaftener med ondt i maven af grin. Jeg glæder mig allerede til næste års revy.

Arbejdsmæssigt er jeg også sprunget ud i nyt terræn, dels som tjener på en kro, og her op til jul også som afløser for en kirkesanger i folkekirken.
Jeg synes jo ellers at jeg er kirkevant, men må erkende at det ikke gælder folkekirken. Det har været en ny og spændende oplevelse at være en del af liturgien i folkekirken og opleve deres måde at gøre tingene på.

Jeg ser frem til hvad det nye år byder på af glæder og udfordringer.

Godt nytår.
K.

Kommentarer

Populære opslag