Blah

Dagen i dag er blevet indtaget i denne påklædning:


Jeg har ligget i sengen siden i går med hoste og snot, så dagen i dag er tilbragt i pyjamas. Jeg har ikke feber, så jeg er jo ikke rigtig syg (det er vist en jysk regel) bare sådan lidt blah. Al den hoste tærer på kræfterne, så jeg har brugt tiden på at se film og serier.

Jeg er faldet over Sherlock Holmes serien, med Benedict Cumberbatch og Martin Freeman. Desværre har jeg kun fundet de første 3 afsnit i Danmark. Men jeg glæder mig til at se mere til d'herrer. 

En anden serie jeg faldt over er The White Queen. Jeg har et blød punkt for historiske serier, og denne handler om en af de mange kampe om den engelske trone, som der har været i tidens løb. Jeg faldt over den, da en af skuespillerne, David Oakes, er med i den. Han var med i Jordens Søjler, og er meget overbevisende som skurk, så jeg blev nysgerrig og ville se mere af hvad han har lavet. Han har også været med i serien om The Borgias, en familie hvis overhoved blev pave i slutningen af 1400tallet. 

Det interessante i både The Borgias og The White Queen er folks måde at bruge Gud som våben i deres kamp. Gud har godt nok haft travlt i de dage :-) Med alle de intriger og kampe som har været ved hoffet dengang, både i England, Danmark og Italien er jeg glad for det simple liv jeg lever :-)

Kommentarer

Populære opslag