Om at sige nej tak og noget om juleferie

For 1,5 år siden søgte jeg om at komme på et lederkursus. Det blev desværre ikke oprettet, men min ansøgning blev gemt. I dag kunne jeg så læse at jeg var blevet optaget.
I stedet for glæde var det dog en følelse af overvældelse der greb mig og helt tog pusten fra mig. Jeg brugte dagen på at overveje hvad jeg skulle gøre, når jeg ikke lige læste op på det sidste inden min eksamen i Gammel Testamente i morgen. Sent i eftermiddags sendte jeg så mit afslag til kursusudbyderen. Jeg har simpelthen for mange andre ting, som jeg bruger tid på lige nu. Ting som jeg ikke havde påtaget mig, hvis jeg vidste at kurset blev til noget.
Da jeg ansøgte var jeg enormt spændt på kurset, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme på det...bare ikke lige nu. Efter at beslutningen er taget og afslaget sendt, er knuden i maven begyndt at opløse sig, og jeg ved at jeg har gjort det rigtige. Men øv hvor er det træls, at man ikke kan alt. Min fomo kommer i fuld flor lige nu. Men jeg øver mig på at sige nej til ting, og i det her tilfælde er det det helt rigtige at gøre.

Det har været godt at få ro på og da jeg jo skal til eksamen i morgen tidlig, har jeg sat mig for at hygge lidt efter arbejde.
Jeg har været i bad, hentet sushi og snacks og sat Little Women på flimmerkassen, pakket mig ind i striktrøje og tæppe, tændt lys og nu nyder jeg filmen og lidt bloggertid.





Når filmen er slut skal jeg vist bare på hovedet i seng, for jeg har røde træthedspletter på kinderne og sidder allerede nu og gaber.
I morgen står den jo som sagt på eksamen, lidt arbejde og så hygge med klassekammerater og gode venner. Forhåbentlig når jeg det hele.
Lørdag vender jeg snuden hjem til mine forældre, hvor jeg skal tilbringe både jul og nytår. Jeg glæder mig sådan til at komme hjem og slappe lidt af. Der skal selvfølgelig også læses til den eksamen der kommer i januar, men det bliver rart at være hjemme hos familien efter et efterår der har været hårdt, selvom det også har været fyldt med rigtig mange dejlige ting.
Så jeg glæder mig til at holde jul med mine forældre, min bror og mine mostre. Og så glæder jeg mig også til lidt familietid, hvor det er mine forældre, min bror og jeg, der skal hygge os. Det er der noget specielt ved.

Hvordan mon dine juleplaner ser ud?

Kommentarer

Populære opslag