Julefreden sænker sig så småt.

Sådan ser min udsigt ud lige nu:

















Jeg er landet hos mine forældre. Min lillebrors hund ligger på gulvet og i stolene ved siden af mig sidder min bror og min far. Det er dejligt og jeg glæder mig til nogle dage hvor jeg skal slappe af og nyde min skønne familie. Det er tiltrængt.

I formiddags var der knap så meget ro. Min bil er blevet kørt på juleferie på værkstedet, da den strejkede i morges. Noget med gearet som har bøvlet on/off i et halvt års tid, siden jeg fik skiftet min kobling. Flere forskellige mennesker (mekanikere) har set på den, og der er stadig ikke styr på hvad der sker. Måske julen kan gøre underværker, for jeg er så glad for min lille blå dyt. På den anden side er jeg også ved at være virkelig træt af at køre til mekaniker hele tiden. Men den får lige en sidste chance tror jeg.

Nå, men bortset fra bilproblemer, så er julen kommet godt i gang. Jeg bestod min eksamen i Det Gamle Testamente med en pæn karakter, og jeg har fået hygget med min lille filmklub (+ekstrafolk) som er gået i gang med at se Witcher. Den er pænt spændende og godt lavet, og jeg glæder mig til vi skal mødes i starten af det nye år og se nogle flere afsnit. Så må vi se om jeg kan afholde mig fra at se dem i juledagene.

I morgen står jeg for gudstjenesten i min kirke i Vejle, og det glæder jeg mig meget til. Der er noget specielt over at komme hjem til sin barndomskirke, synes jeg. Og det bliver skønt at tilbringe 4. søndag i advent med min dejlige familie.

Jeg håber at du får en rigtig dejlig 4. søndag i advent. Og hvis jeg ikke kommer forbi herinde inden jul, må du også have en skøn jul, forhåbentlig bliver den ligesom du gerne vil have det.

Kommentarer

Populære opslag