Gåtur

 Jeg har siddet alt for meget det sidste halve års tid. Flytning, nye opgaver og corona har taget på energien og jeg har været alt for dårlig til at komme ud for at gå tur. Og det kan efterhånden mærkes på kroppen. 

I dag havde jeg tænkt mig at gå tur. Da jeg nåede ud på eftermiddagen, havde jeg nu mere lyst til at kravle under et tæppe på sofaen og læse en bog, for vejret var gråt og kedeligt. Jeg fik dog taget mig sammen, hvilket jeg nu er vildt glad for. Jeg kom ud og gik tur i Bangsbo, som både har forskellige haver og en del museer, der af gode grunde ikke er åbne lige nu. Det blev til en lille times tur, som bød på følgende:


Fra botanisk have. Elsker at der er en regnbue midt i haven. Der var dog ikke guld for enden af regnbuen.

Flere af planterne er doneret af forskellige mennesker , hvilket ses på de små skilte der findes hist og her.

   Bangsbo set fra parkeringspladsen

Endnu et træ der er doneret.

 Kronvildt fra dyrehaven

 Stenhaven med forskellige slags sten, så som møllesten, stenkar mv.

 Indgang til dyrehaven

 Sjove fugle

 Et fint træ i stenafdelingen af botanisk have. Det er fascinerende at se hvor meget der kan gro i stenbund.

 Endnu en fin fugl.


Bangsbo fra den anden side

Da jeg boede i Børkop var jeg tit i Vejle for at gå tur i Dyrehaven. Jeg tror Bangsbo er mit gåturssted her i Frederikshavn. Det var skønt at komme ud og nyde naturen og den friske luft og jeg skal simpelthen huske hvor meget jeg får ud af disse ture. Jeg bor jo et sted med både skov og strand, og hvor er det bare skønt <3

Kommentarer

Populære opslag