Tanker og the fra sengekanten

"Jeg drikker kun the når jeg er syg." Sådan har en af mine præster proklameret en gang. Jeg elsker the, men når jeg har det skidt er det kamillethe med honning der er i koppen.

Jeg har ellers haft en super dejlig weekend med masser af julehygge. Men nu er der altså kommet kamillethe i koppen. For jeg har ondt i halsen, som i "det føles som om jeg drikker glasskår" ondt i halsen. Jeg vågnede endda i nat pga af det. Så dagen i dag bliver tilbragt under dynen.

Som sagt har jeg ellers haft en dejlig weekend. Fredag tog jeg til Odense. Jeg var ovre for at besøge min tidligere bofælle og hendes datter. Lørdag var vi ude at købe julegaver. Min veninde er alenemor, så jeg hjælper lillepigen med at købe gave til hendes mor. Det var hyggeligt at gå rundt i et julesmykket og finde gaver og spise frokost. Selvom det næsten er to år siden jeg flyttede, føles det stadig som om det var i går. Fredag aften blev der set fjernsyn og sladret, ligesom vi plejede da vi boede sammen.

Lørdag aften hyggede jeg med min far. Han hjalp med at få nogle kasser op på loftet, og så spiste vi sammen og så lidt fjernsyn inden han skulle hjem igen.

I går, søndag, julehyggede jeg med mine tre barndomsveninder. De er det nærmeste jeg kommer søstre, og vi hygger os godt sammen. Vi bagte kager og lavede brændte mandler og chokolademandler. Og snakkede, selvfølgelig.

Da pigerne var gået, lagde jeg mig i sofaen og kunne pludselig mærke en øm hals komme snigende, og den er blevet trods the og strepsil, så Latinmix timen i eftermiddag er blevet aflyst, jeg så håber jeg på at være klar igen i morgen.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populære opslag